Site-ul nostru foloseste cookie-uri pentru a-ti oferi o experienta de utilizare imbunatatita, pentru a-ti afisa continut personalizat si relevant pentru tine. Cookie-urile ne permit sa avem si statistici anonime de traffic in site, prin Google Analytics. De asemenea, unele pagini pot genera cookie-uri Google sau Facebook pentru a-ti afisa reclame cu serviciile noastre pe alte site-uri. Ai optiunea de a nu a accepta cookie-urile plasate de site. Poti sa iti exprimi aici preferintele tale legate de cookie-uri si sa citesti politica de cookie-uri a site-ului.

  •  

Statul prelungit pe scaun, unul dintre vinovatii pentru durerile de spate

Informatie medicala revizuita de: SIMONA FATULESCU, Medic primar recuperare

Evolutia tehnologica ne-a schimbat complet stilul de viata, facand ca o buna parte din activitatile de zi cu zi sa fie desfasurate stand asezati. Astfel, cei mai multi dintre noi am ajuns sa petrecem prea multe ore in aceasta pozitie statica.

Astazi, oamenii sed mai mult ca oricand in istorie: stam pe scaun la birou, in masina, pe canapea in fata televizorului sau cu ochii in telefon. Este un tip de comoditate pe care, in cele din urma, il platim cu pretul sanatatii. Dincolo de faptul ca ardem mai putine calorii si, pe cale de consecinta luam in greutate mai usor, tot mai multe studii din ultimii ani coreleaza statul prelungit pe scaun cu riscurile crescute de a dezvolta o multitudine de afectiuni, de la ateroscleroza si diabet de tip 2 pana la unele forme de cancer.

Coloana vertebrala, printre primele care sufera

Pozitia sezanda se dovedeste a fi o mare provocare pentru intreg sistemul articular, dar mai cu seama pentru coloana vertebrala. „Statul pe scaun poate deveni nociv, daca aceasta activitate este zilnica si dureaza peste 8 ore, fiind insotita de un sedentarism, sa-i zicem general, in sensul ca persoana in cauza nu face niciun fel de activitate fizica. Coloana vertebrala este printre primele afectate. In mod normal, coloana lombara sta intr-o flexie anterioara (lordoza), iar atunci cand stam asezati o fortam in directia opusa, intr-o atitudine vicioasa, ce va duce, in timp, la protruzii, hernii, inflamatie si durere”, explica dr. Simona Fatulescu, medin primar recuperare medicala din cadrul Clinicii Centrokinetic din Bucuresti.

Corectarea posturii, o prioritate

Specialistul atentioneaza ca aproape toate tipurile de durere de spate cu care se confrunta persoanele care lucreaza stand. Noi putem sa le aratam unde gresesc, ii putem testa din punct de vedere al posturii, al tonusului muscular, al rezistentei la efort si putem lucra impreuna pentru a corecta anumite probleme prin kinetoterapie”, precizeaza medicul.

Ce putem face

Statul prelungit pe scaun duce la slabirea muschilor, in special a fesierilor, a celor din zona coapselor si a celor care flancheaza coloana. Tocmai de aceea, spune dr. Fatulescu, intarirea musculaturii trebuie sa ne preocupe in mod deosebit: „Toti oamenii cu activitate de birou trebuie sa acorde atentie maxima exercitiului fizic si sa faca un program de preventie a durerilor de spate. Este mai simplu, mai ieftin si mai sigur. In situatia in care au aparut durerile, sfatuim pacientii sa faca RMN, consultatie si, ulterior sa intre intr-un program complet de recuperare pentru a remedia problemele existente”.

Cum se sta corect la birou

Chiar daca majoritatea dintre noi nu putem evita statul indelungat la birou, e in puterea noastra sa incercam sa minimizam riscurile. O data, prin reducerea intervalelor de timp petrecute pe scaun, schimbandu-ne comportamentul si ridicandu-ne pentru a face cativa pasi; in al doilea rand, prin adoptarea unei posturi care sa impiedice periclitarea sanatatii discurilor intervertebrale si anume:

  • Sa reglam monitorul, astfel incat acesta sa fie la o distanta de aproximativ un brat, iar partea de sus sa fie undeva la nivelul fruntii;
  • Sa pozitionam tastatura si mouse-ul, astfel incat coatele sa fie cat mai apropiate de corp, indoite la 90 de grade;
  • Sa mentinem spatele (atat zona toracica, cat si lombara) cat mai drept, lipit de spatarul scaunului, iar daca modelul nu o permite, sa folosim o pernuta;
  • Sa tinem talpile lipite de sol, iar soldurile si genunchii sa descrie un unghi de 90 de grade;
  • Sa avem umerii relaxati, aliniati la acelasi nivel, fara sa-i aducem in fata;
  • Sa tinem capul drept, fara sa-l inclinam inainte, spre calculator.

i.php?p=stat prelungit pe scaun.jpg

Poti face aici programare pentru consultatie, pentru RMN sau pentru recuperare medicala.La Centrokinetic, cei mai buni medici si terapeuti iti stau la dispozitie pentru orice problema articulara sau musculo-scheletala, de la consultatia initiala si investigatii complete in cadrul clinicii, pana la tratament si recuperare medicala completa in afectiuni de coloana, traumatice sau post chirurgicale.

Afla noutatile despre noi urmarind conturile de Facebook si YouTube ale clinicii Centrokinetic.
programare

PROGRAMEAZA-TE PENTRU O CONSULTATIE

Pentru ca orice tratament in clinica noastra este bazat pe un diagnostic si se face sub urmarire medicala, pentru evaluarea permanenta a evolutiei.
 
INFO: Clinica Centrokinetic nu colaboreaza cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

PROGRAMEAZA-TE
Programeaza-te aici