Site-ul nostru foloseste cookie-uri pentru a-ti oferi o experienta de utilizare imbunatatita, pentru a-ti afisa continut personalizat si relevant pentru tine. Cookie-urile ne permit sa avem si statistici anonime de traffic in site, prin Google Analytics. De asemenea, unele pagini pot genera cookie-uri Google sau Facebook pentru a-ti afisa reclame cu serviciile noastre pe alte site-uri. Ai optiunea de a nu a accepta cookie-urile plasate de site. Poti sa iti exprimi aici preferintele tale legate de cookie-uri si sa citesti politica de cookie-uri a site-ului.

  •  
Informatie medicala revizuita de: ANDREI BOGDAN, Medic primar ortopedie – traumatologie


Protocol de recuperare in tendinita achileana

Tendinita achileana este inflamatia tendonului lui Achile,localizat in partea posterioara a gambei si gleznei. Tendonul luiAhile este cel mai puternic si cel mai mare tendonului dinorganism. Prin contractia lui se produce flexia plantara apiciorului, deci este foarte important in timpul mersului si maiales alergatului.

Cei care practica sporturi care implica schimbari bruste dedirectie, porniri si opriri repetate, au un risc mai mare de adezvolta tendinita achileana. Aceste sporturi includ tenis, squash,fotbal si baschet. Terenul accidentat, incaltamintea neadecvata,pregatirea/incalzirea superficiala si antrenamentul incorect potdetermina aparitia acestei tendinite. Un singur incident poateprovoca o inflamatie sau, mai frecvent, miscarile stresante, deamplitudine mai mare decat cea fiziologica pot duce la tendinita.Leziunile apar, mai frecvent, dupa o perioada de inactivitate,atunci cd tendonul este rigid si inflexibil.

Femeile care frecvent poarta pantofi cu toc alt sunt, de asemenea,predispuse sa dezvolte o tendinita, pentru ca tocul inalt are defapt efectul de scurtare a tendonului lui Ahile. Aceasta inseamnaca, atunci cand poarta pantofi cu toc mai plat, tendonul esteintins, suprasolicitat si in felul acesta apar inflamatia sidurerea. Persoanele sedentare care se apuca de un sport cu risccrescut, sau incep brusc activitatea fizica intensa sunt, deasemenea, predispuse sa dezvolte o tendinita achileana.

Simptome

Durerea debuteaza gradual si se resimte la nivelul zoneiposterioare a gleznei sau gambei. Daca este lasata netratata, iaractivitatea care a cauzat durerea este continuata, atuncisimptomele se accentueaza.
Simptome concrete:
  • durere zona lui Ahile timpul sau dupa activitate fizica, ulterior durerea apare in repaus, este continua si foarte intensa
  • umflaturi jurul tendonului
  • durere atunci cd megeti pe jos sau alergati, mai ales pe un teren ascendent, in panta.
  • rigiditate si durere, atunci cand se tinde tendonul
  • rigiditate matinala marcata


Tratament

Cele mai bune optiuni de tratament vor fi determinate degradul de severitate al tendinitei. In multe cazuri, un tratamentsimplu, efectuat la domiciliu poate inlatura problema, iar incazurile mai severe sau lunga durata, este nevoie de tratament despecialitate. Daca durerea persista dupa cateva zile de tratamentconservator, cereti sfatul medicului pentru a evita un prejudiciumai serios.

Repausul fizic este cea mai importanta masura detratament pentru tendinita. A continua activitatea folosindtendonul inflamat poate duce la agravarea problemei.

Kinetoterapia se incepe dupa perioada de repaus de24 - 48 de ore, prin miscari de flexie si extensie la nivelulgleznei, pentru a intinde tendonul achilean. Nu va recomandamrepausul mai mare 48 de ore, pentru a evita retractiile siatrofiile musculare, redoarea articulara.


Tratamentul R.I.C.E. – odihna, izolarea,comprimare (fasa elastica), elevatie (piciorul trebuie ridicat).Glezna trebuie bandajata cu o fasa elastica, nu foarte strans,peste care se aplica gheata 3-4 zile.

Anti-inflamatoarele ajuta la reducereainflamatiei, durerii si edemului local. Va recomandam 1 tableta deArcoxia / Voltaren / Movalis dimineata dupa ce luati miculdejun.

Fizioterapia si infiltratiile locale cu Kenalog:au efect rapid, scurtand foarte mult perioada de recuperare.Infiltratiile se efectueaza impreuna cu un anestezic local.

Alte metode de tratament, cum ar fi: imobilizarea gipsata, pot finecesare in cazurile mai severe sau recurente, sau chiar ointerventie chirurgicala pentru a repara un tendon deteriorat, inultima instanta. Aceste tratamente vor semna o recuperare mailunga.

Exercitii

Toate exercitiile trebuie efectuate fara durere sau strechingexcesiv la nivelul zonei accidentate. Urmatoarele exercitii cuTheraband pot fi efectuate o data sau de doua ori pe zi, sub atentamonitorizare a kinetoterapeutului dumneavoastra.

Flexia plantara
Cu benzi elastice ancorate in jurul piciorului, executati o miscaresimilara celei de apasare a pedalei de acceleratie. Repetati de 30de ori.

Dorsiflexia gleznei

Cu ajutorul benzilor elastice ancorate de un obiect dur,retrageti-ve degetele spre genunchi, repetand miscarea de 30 deori.

Eversiunea gleznei
Cu benzi elastice ancorate in jurul picioarelor, miscati-vapiciorul accidentat in exterior. Repetati de 30 de ori.



Inversiunea gleznei
Incrucisati-va picioarele, cu piciorul sanatos dedesubt, dupa care, cu ajutorul benzilor elastice, miscati-va glezna spre interior, repetand aceasta miscare de 30 de ori.

Program de streching si intarire
Puteti avansa la urmatorul program de streching dupa 2-3 saptamani, daca nu mai resimtiti dureri.Puteti efectua zilnic aceste exercitii, cel mai favorabil moment pentru streching fiind la sfarsitul perioadei de exercitii descris mai sus.

Streching al gambei
Mentineti calcaiul drept pe podea, genunchiul fiind in extensie mxima. Aplecati-va inainte la nivelul coapselor, mainile sustinand greutatea dumneavoastra. Atunci cand simtiti o intindere usoara la nivelul portiunii posterioare a gambei si a genunchiului, mentineti aceasta pozitie pentru 15-20 secunde, timp de 3-5 repetari.

Streching pe placa de inclinare
Ca o alternativa la strechingul gambei, folositi o placa de lemn pe care o veti pozitiona pe o carte pentru a rezulta un unghi de 15-20 de grade. Stati cu spatele lipit pe peretele, cu genunchii in extensie, si mentineti o intindere usoara la nivelul gambei pentru 10-15 minute.

Streching in dorsiflexie
Stand in picioare cu ambii genunchi indoiti si cu piciorul suferind in fata, aplecati-va usor inainte, indoind genunchii si mentinand calcaiul si piciorul pe planul podelei. Streching-ul va fi resimtit la nivelul gleznei, in apropierea calcaiului sau in fata acesteia. Mentineti pozitia pentru 15-20 secunde si repetati de 15-20 ori.

Ridicari pe varfuri
Stati cu fata la o masa, avand mainile pe aceasta pentru echilibru si suport. Genunchii vor fi in extensie maxima. Contractati cvadricepsul si mentineti genunchiul in extensie maxima. Ridicati-va pe varfuri, mentinand in acelasi timp genunchii in extensie maxima. Mentineti aceasta pozitie pentru o secunda, apoi reveniti la pozitia de start. Repetati de 20-30 de ori. Dupa o luna, va puteti ridica pe degetele ambelor picioare si reveni la pozitia de start doar cu picorul accidentat. La 5-7 luni, intariti-va musculatura astfel incat sa va ridicati doar pe piciorul accidentat.



Echilibrul intr-un singur picior
Incercati sa va mentineti echilibrul doar in piciorul accidentat.Atunci cand va puteti mentine echilibrul fara probleme, putetiefectua acest exercitiu cu ochii inchisi sau in timp cekinetoterapeutul va arunca o minge. Executati acest exercitiupentru 5 minute. 

Clinica Centrokinetic dispune de unul dintre cele mai performate sisteme de recuperare din Bucuresti, avand o echipa de kinetoterapeuti foarte experimentata, avand o experienta de peste 15 ani. Echipa noastra medicala a lucrat cu nenumarati sportivi de performanta, ajutandu-i sa revina in sportul care i-a consacrat, fiind foarte apreciata de catre echipa nationala de rugby a Romaniei, de echipa de rugby CSA Steaua Bucuresti, de sportivii de la Absoluto, dar si de multi altii.

Centrokinetic e locul in care vei gasi raspunsuri si solutii clare pentru problemele tale de motricitate. Clinica dedicata afectiunilor osteoarticulare e impartita in urmatoarele departamente specializate:

  • Ortopedie, departament compus dintr-o echipa de medici ortopezi extrem de experimentata, condusa de Dr. Andrei Ioan Bogdan, medic primar in ortopedie-traumatologie, cu activitate chirurgicala la  Spitalul de Ortopedie Medlife, specializat in traumatologia sportiva si in chirurgia gleznei si a piciorului.
  • Ortopedie pediatrica, unde sunt tratate afectiunile sportive ale copiilor (leziuni ligamentare si de menisc), deformarile coloanei (scolioza, cifoza, hiperlordoza) si cele ale picioarelor (hallux valgus, hallux rigidus, picior var equin, picior plat valg, picior cav).
  • Neurologie,  ce dispune de un departament ultraperformant, unde sunt efectuate consultatii, electroencefalograme (EEG)si electromiografii (EMG). 
  • Recuperare medicala pentru adulti si copii, departament specializat in recuperarea sportivilor de performanta, in afectiunile coloanei vertebrale, in recuperarea copiilor cu afectiuni neurologice si traumatice. Experienta noastra este extrem de bogata, tratand peste 5000 de sportivi de performanta.
  • Imagistica medicala, clinica fiind dotata cu ecograf si RMN, aparate performante dedicate afectiunilor musculoscheletale, si completata de o echipa experimentata de radiologi: Dr. Sorin Ghiea si Dr. Cosmin Pantu, specializati in imagistica musculo-scheletala.

Afla noutatile urmarind conturile de Facebook si YouTube ale clinicii Centrokinetic.



POTI FACE AICI O PROGRAMARE pentru consultatie, pentru RMN sau pentru recuperare medicala.  La Centrokinetic, cei mai buni medici si terapeuti iti stau la dispozitie pentru orice problema articulara sau musculo-scheletala, de la consultatia initiala si investigatii complete in cadrul clinicii, pana la tratament si recuperare medicala completa in afectiuni de coloana, traumatice sau post chirurgicale.


programare

PROGRAMEAZA-TE PENTRU O CONSULTATIE

Pentru ca orice tratament in clinica noastra este bazat pe un diagnostic si se face sub urmarire medicala, pentru evaluarea permanenta a evolutiei.
 
INFO: Clinica Centrokinetic nu colaboreaza cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

PROGRAMEAZA-TE
Programeaza-te aici