•  


Program special de fiziokinetoterapie pentru slabire

In viata de zi cu zi, fiecare etaj urcat cu respiratia taiata ne confirma ca sedentarismul reprezinta afectiunea numarul 1 in lume. Ceea ce nu stiu cei mai multi dintre noi e ca trecerea de la un stil de viata sedentar - care presupune pana la 10 ore de stat pe scaun - la antrenamente epuizante si dese poate avea urmari grave pe termen lung, una dintre ele fiind durerea de coloana.

Principala problema si cauza rezida in faptul ca aproape nimeni nu merge la medic pentru un control amanuntit inainte sa se apuce de sport. Intotdeauna, dorinta de a slabi este foarte mare si rabdarea de a reveni la o forma mai buna este, de obicei, mica.

Pentru a evita problemele cauzate de aceasta tranzitie abrupta de la sedentar la cel mai constiincios om din sala de fitness, afla care este rolul kinetoterapiei in procesul de slabire si cum te ajuta sa faci aceasta trecere intr-un mod controlat, supervizat de specialisti, care sa raspunda obiectivului tau de a slabi.

Dincolo de procesul de slabire in sine, cea mai importanta contributie a kinetoterapiei consta in faptul ca un kinetoterapeut va sti ce exercitii sa prescrie astfel incat sa nu afecteze alte afectiuni pe care le-ai putea avea. Spre exemplu, daca prezinti o patologie care implica genunchiul, kinetoterapeutul iti va recomanda exercitii ce implica trunchiul sau membrele superioare si alte solutii de miscare fara presiune pe genunchi.

Planul de tratament pentru controlul greutatii

Pentru un proces cu un ritm sanatos de slabire, la Centrokinetic elaboram programe personalizate care tin cont de constitutia unica a fiecaruia si reactiile diferite pe care le pot avea diferiti oameni intr-un program de fizioterapie.

In abordarea unui program de kinetoterapie trebuie luate in considerare urmatoarele aspecte:
  • Evaluarea antecedentelor medicale
  • Evaluarea nivelului actual de activitate fizica
  • Calcularea indicelui de masa corporala
  • Testarea rezistentei la efort a pacientului
In urma acestor informatii, echipa de specialisti iti va furniza un program individualizat de activitate fizica, format dintr-un program de exercitii cardio, respiratorii si exercitii de rezistenta. Pe tot parcursul procesului de slabire, progresul va fi inregistrat si supravegheat indeaproape de un kinetoterapeut.

Ce contine un plan pentru controlul greutatii:
  • Consiliere personala cu privire la stilul de viata actual al pacientului si suma schimbarilor necesare pentru un stil de viata sanatos, precum si evaluarea dispozitiei acestuia de a face modificari in activitatile sale cotidiene
  • Recomandarea si supravegherea evolutiei in programul de exercitii fizice, cu scopul de a scadea masa grasa, a creste rezistenta musculara, mobilitatea si rezistenta la efort
  • Supravegherea altor afectiuni asociate cu obezitatea (ex: tensiunea, insuficienta respiratorie, dureri la nivelul coloanei sau al articulatiilor, boli ale inimii, diabetul)
  • Coordonarea programului kinetic cu alte tehnici ajutatoare (dieta, masaj, fizioterapie)
Sedintele de kinetoterapie trebuie sa aiba o intensitate moderata, de 30-45 minute pe zi, 3-5 zile maximum pe saptamana.


Rolul kinetoterapiei in slabire

Cand vine vorba de slabit, cel mai bun tip de antrenament este cel CARDIO cu rol in arderea grasimilor. Exista doua tipuri de antrenament cardio pentru slabit:
  1. Intensitate mica, antrenament de lunga durata: o sedinta dureaza 60 de minute, iar intensitatea efortului este scazuta sau moderata. Acest tip de antrenament arde in mod direct grasimile, iar energia folosita provine din oxidarea acestora. Este indicat persoanelor care vor sa-si pastreze masa musculara si sa arda grasimi.
  2. Intensitate mare, antrenament de scurta durata: o sedinta dureaza aproximativ 20 de minute, iar intensitatea este mare. In acest tip de antrenament, energia folosita rezulta din utilizarea glicogenului din muschi. Astfel, intr-un timp relativ scurt, se poate observa pierderea tesutului adipos si modelarea tesutului muscular. Acest tip de miscare se executa de 2-3 ori maximum pe saptamana. 
Pentru cele mai bune rezultate, se recomanda imbinarea celor doua tipuri de antrenamente.

Kinetoterapia si tonifierea musculara

Pentru persoanele care doresc sa-ti mentina sau sa creasca tonusul, forta musculara si rezistenta la efort, sunt recomandate antrenamentele de forta (cu greutati) si cele de anduranta, de durata scazuta sau medie si intensitate medie spre crescuta.

In functie de tipul de antrenament recomandat, Centrokinetic dispune de toata aparatura necesara procesului de transformare. Aici vei gasi banda de alergat, bicicleta eliptica, bicicleta de spinning, aparate multifunctionale, TRX, steppere, precum si mijloace adjuvante: greutati (saci de nisip, gantere), benzi elastice, spaliere, mingi, aparate.

Rolul kinetoterapiei in tratarea obezitatii

In cazul pacientilor care sufera de obezitate, kinetoterapia incepe cu o parte introductiva in care se executa mers, variatii de pasi, exercitii pentru incalzire generala a aparatului locomotor si continua cu un complex de exercitii variate si exercitii de respiratie.
Programul kinetoterapeutic pentru obezitate:
Etapa lipolitica – cuprinde exercitii de durata si intensitate care cresc treptat, care sa conduca la arderea depozitelor de grasime. Exercitiile cuprind grupe musculare cat mai mari, fiind executate din pozitii diferite care determina schimbarea permanenta a centrului de greutate.

Etapa musculopoetica – urmareste dezvoltarea musculaturii spatelui, abdomenului, toracelui si membrelor. Aceasta etapa include exercitii executate in ritm lent, cu tensiuni finale, exercitii izometrice, exercitii analitice din pozitii cu suprafata mare de sprijin si alergari de durata medie. Prin aceste exercitii se urmareste intarirea musculaturii, pentru a reduce riscul de aparitie a ridurilor si a faldurilor inestetice.

Etapa de intretinere – urmareste pastrarea rezultatelor obtinute in primele doua etape si prevenirea reaparitiei surplusului de greutate. Aceasta etapa este importanta pentru mentinerea atat a greutatii corporale, cat si a tonusului muscular. Exercitiile fizice trebuie continuate pentru prevenirea obezitatii, iar sportul este benefic din punct de vedere fizic si psihic. Efortul trebuie sa scada treptat in aceasta etapa de intretinere, dandu-le o importanta mai mare exercitiilor de respiratie si relaxare.

Kinetoterapeutul, sprijin emotional in procesul de slabire

Indiferent ca esti predispus genetic la obezitate sau ai luat cateva kilograme in urma unei sarcini sau a unei probleme cronice, diferenta de vitalitate pe care cateva sedinte regulate de kinetoterapie o ofera este, de cele mai multe ori, un factor decisiv in a incepe un program de antrenament.

Kinetoterapeutii nostri sunt experti adepti ai filosofiei conform careia trupul, mintea si spiritul trebuie sa functioneze intr-un mod optim pentru a asigura succesul procesului de slabire. Micile provocari, mentale sau fizice, care apar odata cu primii pasi in procesul de slabire sunt normale si nu trebuie sa te descurajeze.

Kinetoterapeutii nostri sunt acolo ca sa te ajute sa depasesti momentele grele si sa continui evolutia intr-un ritm sanatos si adecvat la stilul tau de viata. Deseori, chiar si cei mai de succes oameni se pot impotmoli, fiindu-le greu sa o ia de la capat. Ideal este sa ai alaturi de tine pe cineva atent la indeplinirea telurilor tale. Kinetoterapeutul indeplineste cu succes acest rol.

Incepe schimbarea de durata pe care ti-o doresti alaturi de profesionistii Centrokinetic. Programeaza-te la o consultatie si afla care este programul de slabire cel mai eficient pentru tine.
 
programare

PROGRAMEAZA-TE PENTRU O CONSULTATIE

Pentru ca orice tratament in clinica noastra este bazat pe un diagnostic si se face sub urmarire medicala, pentru evaluarea permanenta a evolutiei.
 
INFO: Clinica Centrokinetic nu colaboreaza cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

PROGRAMEAZA-TE

PROGRAMEAZA-TE
LA O CONSULTATIE


MAI DEPARTE