•  


Program special de fiziokinetoterapie pentru gravide

Fiziokinetoterapia pentru femeile insarcinate imbunatateste sau mentine starea de bine a gravidei, ajuta la alinarea disconforturilor frecvente si pregateste organismul pentru travaliu si nastere.

Este recunoscut ca exercitiul fizic controlat, sub atenta observare a unui specialist, este deosebit de util pentru cele care se pregatesc sa devina mame, ajutandu-le sa depaseasca si chiar sa previna problemele ce se pot ivi in timpul sarcinii si al nasterii. Vezi in continuare care sunt provocarile in fiecare trimestru de sarcina si cum actioneaza fiziokinetoterapia.

Principale beneficii ale fiziokinetoterapiei in sarcina:

  • reducerea durerilor de spate si a senzatiei de balonare
  • prevenirea sau chiar tratarea diabetului gestational
  • prevenirea afectiunilor cardiovasculare precum hipertensiunea, varicele, osteoporoza, constipatia, anxietatea si depresia
  • imbunatatirea posturii si a starii de bine
  • cresterea tonusului muscular, a fortei si a andurantei
  • favorizarea somnului odihnitor
  • diminuarea riscului de avorturi spontane si de incontinenta urinara postpartum

Ca urmare a dezvoltarii sarcinii, se modifica raportul dintre presiunea intratoracica si cea intraabdominala si astfel este afectata expansiunea pulmonara. In acest sens, se recomanda exercitiile fizice ce previn instalarea insuficientei respiratorii.

Un alt beneficiu al exercitiilor fizice este reprezentat de diminuarea durerilor lombare provocate de schimbarea centrului de greutate. Aceste modificari posturale pot afecta desfasurarea normala a miscarilor, ajungandu-se astfel la solicitarea inadecvata a articulatiilor, fapt ce produce scaderea randamentului acestora. Consecinta este aparitia precoce a oboselii, pe care kinetoterapia o preintampina.

Kinetoterapia in cele 3 trimestre de sarcina:

Fiecare trimestru vine cu provocari diferite, iar procedurile specifice de fiziokinetoterapie recomandate de specialist te pregatesc sa le treci cu brio. Descopera ce se intampla in fiecare etapa.

Kinetoterapia in primele 3 luni de sarcina

In primele trei luni de sarcina se urmareste formarea deprinderilor favorabile unui psihic puternic, benefic nasterii, astfel ca este necesar sa pregatim organismul, pe plan somatic si mental, pentru marele eveniment.

Programul de kinetoterapie poate cuprinde: exercitii libere, exercitii de stretching, exercitii cu rezistente mici (gantere usoare, benzi elastice), exercitii cu obiecte (mingi de gimnastica, bastoane); exercitii la aparate (bicicleta ergometrica, spalier, placa cu role pentru masaj plantar), plimbari in aer liber – a nu se evita zilele ploioase care imbunatatesc mult umiditatea pulmonara necesara unei bune functii respiratorii.

Se vor evita: exercitiile de forta, viteza si rezistenta, miscarile violente, bruste (sarituri) sau cele care ingreuneaza respiratia prin blocarea toracelui, precum si exercitiile care supraincalzesc organismul, pentru a nu se perturba mecanismul de adaptare care protejeaza fatul.

Pozitiile cele mai indicate: culcat pe spate, sezand sau pe genunchi. Miscarile vor fi efectuate in ritm lent, cu amplitudine mare, punandu-se accent pe corectitudinea executiei. Mersul pe jos ar trebui practicat sistematic, o ora in fiecare zi, el obisnuind organismul la aer si soare.

Kinetoterapia in al doilea trimestru de sarcina

Dupa a 3-a luna de sarcina, aceasta este bine implantata in uter, iar fenomenele neplacute neurovegetative au disparut. Modificarile fiziologice impun acum o limitare a efortului fizic. Astfel, se introduc progresiv miscari pentru musculatura abdominala, coordonate cu respiratia, precum si masajul regional al membrelor inferioare, in vederea activarii circulatiei, pentru a preveni edemele si varicele.

Se recomanda exercitiile de tip stretching, in special cele de marire a diametrelor pelvine, si exercitii de autocontrol respirator.

Kinetoterapia in ultimele 3 luni de sarcina

Intre a 6-a si a 9-a luna de sarcina, sistemul cardiorespirator e suprasolicitat de fatul care ajunge la o dimensiune semnificativa. Greutatea mai mare si mobilitatea articulara crescuta fac efortul fizic mai greu de suportat.
In aceasta perioada, e necesara o scadere a efortului fizic spre luna a 9-a si pregatirea viitoarei mame si a familiei pentru actul nasterii. Intensitatea, volumul si durata efortului fizic se reduc treptat spre luna a 9-a, se mentin exercitiile usoare ale membrelor si plimbarile in aer liber; pentru faza dilatarii, se invata respiratia toracica superficiala, pe gura, in timpul contractiilor.

Tratamentul kinetoterapeutic in luna a 9-a trebuie sa tina seama de faptul ca organismul femeii are posibilitati reduse de a face fata eforturilor fizice, insa miscarile de respiratie necesare in timpul travaliului sunt in continuare incurajate.

Antrenamentul pentru gravidute vizeaza acele grupe musculare si ligamente care nu sunt incluse in antrenamentele sportive obisnuite. Astfel, programele speciale de fiziokinetoterapie se recomanda atat femeilor care au facut sport inainte de a ramane insarcinate, cat si celor care nu faceau foarte mult efort fizic inainte.

La Centrokinetic, tinem aproape obiceiurile cu care esti obisnuita si le integram in programul tau personalizat. Programeaza-te la o consultatie pentru inceperea programului special de kinetoterapie pentru gravide.
programare

PROGRAMEAZA-TE PENTRU O CONSULTATIE

Pentru ca orice tratament in clinica noastra este bazat pe un diagnostic si se face sub urmarire medicala, pentru evaluarea permanenta a evolutiei.
 
INFO: Clinica Centrokinetic nu colaboreaza cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

PROGRAMEAZA-TE

PROGRAMEAZA-TE
LA O CONSULTATIE


MAI DEPARTE