Site-ul nostru foloseste cookie-uri pentru a-ti oferi o experienta de utilizare imbunatatita, pentru a-ti afisa continut personalizat si relevant pentru tine. Cookie-urile ne permit sa avem si statistici anonime de traffic in site, prin Google Analytics. De asemenea, unele pagini pot genera cookie-uri Google sau Facebook pentru a-ti afisa reclame cu serviciile noastre pe alte site-uri. Ai optiunea de a nu a accepta cookie-urile plasate de site. Poti sa iti exprimi aici preferintele tale legate de cookie-uri si sa citesti politica de cookie-uri a site-ului.

  •  
Informatie medicala revizuita de: ANDREI BOGDAN, Medic primar ortopedie – traumatologie

Protocol de recuperare in epicondilita laterala (cotul tenismenului)

Multi jucatori de tenis dezvolta dureri la nivelul epicondilului lateral al cotului. Aceasta forma de tendinita se numeste epicondilita laterala sau “cotul tenismenului”.

Epicondilita laterala este o leziune de suprasolicitare a tendoanelor extensorilor pumnului, care se insereaza la nivelul cotului. Gesturile de apucare repetitive pot provoca leziuni de tesut la nivelul joctiunii muschi-tendon, provocand astfel inflamatia tendonului. Astfel, vor aparea dureri la nivelul cotului, in partea laterala a acestuia.

Cauze

  • Slabiciune musculara
  • Suprasolicitare
  • Miscari de apucare in timpul flexiei/extensiei pumnului
  • Echipament neadecvat
  • Rachete/unelte care sunt mult prea grele sau neechilibrate
  • Tehnica de joc improprie

Tratament

Repaos. Trebuie sa opriti temporar factorii de agravare a simptomatologiei. O perioada de repaus este foarte importanta pentru a-i acorda leziunii un timp de vindecare. Nu veti face decat sa va inrautatiti conditia care veti continua activitatea care va provoaca dureri. Evitati sa ridicati sau sa carati diverse obiecte.

Gheata. Aplicati gheata la nivelul cotului de 3 ori, timp de 20-30 minute sau pentru 20 minute la sfarsicul unei activitati care solicita bratul. Protejati-va pielea prin aplicarea unui prosop intre punga de gheata si piele.
Stretching. Streching-ul va preveni redoarea, contribuind la flexibilitatea muschilor si micsorand tesutul cicatriceal.

Kinetoterapie. Exercitii de intarire a muschilor antebratului pot incepe imediat ce durerea a disparut. Intarirea musculara va proteja tendonul lezat si va preveni reaparitia leziunii.

Medicatie. Frecvent, medicatia antiinflamatorie poate ajuta in reducerea durerii. Cortizonul probabil ca va reduce durerea pentru cateva luni dar nu va modifica perioada de recuperare necesara tendonutul sa se vindere.

Orteza. O orteza de contra-forta reprezinta o banda elastica ce se poarta la 1 sau 2 cm sub nivelul cotului. Acest tip de orteza ofera compresiune la nivelul muschilor antebratului, micsorand astfel forta pe care tendoanele o transmit tendoanelor. La inceput, orteza trebuie purtata in permanenta, dar pe masura ce durerea scade in intensitate, aceasta va fi necesara doar in timpul activitatilor care genereaza stress pe membrul lezat.

Tratament chirurgical. Interventia chirurgicala este rar necesare dar este cateodata utila pentru a corecta tendinite recurente sau cornice.

Protocol de recuperare

Exercitii de stretching si intarire a musculaturii care se ataseaza pe tendonul lezat vor ajuta in procesul de vindecare. Streching-ul si exercitiile trebuie evitate daca provoaca durere. Urmatoarele exercitii pot fi executate la fiecare 2 zile pana cand simptomele se potolesc. Continuati sa executati exercitiile ca o forma de incalzire inainte de a juca tenis, golf sau alte sporturi care implica activitati de apucare.

Extensia pumnului cu rezistenta
Cu o banda infasurata in jurul pumnului si cu partea opusa securizata sub picior, orientati-va palma in jos si indoiti pumnul si mana in sus cat de mult puteti. Repetati miscarea de 10-20 de ori, de 2 ori pe zi. Acest exercitiu poate fi, de asemenea, realizat cu ajutorul unei gantere.


Flexia pumnului cu rezistenta
Cu o banda infasurata in jurul pumnului si cu partea opusa securizata sub picior, orientati-va palma in sus si indoiti pumnul si mana in sus cat de mult puteti. Repetati miscarea de 10-20 de ori, de 2 ori pe zi. Acest exercitiu poate fi, de asemenea, realizat cu ajutorul unei gantere.

Pronatia/supinatia antebratului cu rezistenta
Cu o gantera in mana si cu antebratul pe coapsa, executati miscari usoare de pronatie/supinatie a antebratului. Asigurati-va ca doar antebratul se misca si cotul este fix. Repetati de 10-20 de ori, de 2 ori pe zi.

Streching-ul flexorilor pumnului
Cu cotul intins, pumnul si palma trebuie sa fie orientate in sus. Prindeti-va mana la nivelul degetelor si intindeti-va pumnul inapoi, pana cand simtiti un stretch la nivelul antebratului. Pastrati aceasta pozitie pentru 15 secunde, repetati de 3-5 ori, de 2-3 ori pe zi.

Streching-ul extensorilor pumnului
Cu cotul intins, pumnul sip alma trebuie sa fie orientate in jos. Apasati pe palma pana cand simtiti un stretch la nivelul muschilor antebratului. Pastrati aceasta pozitie pentru 15 secunde, repetati de 3-5 ori, de 2-3 ori pe zi.


Clinica Centrokinetic dispune de unul dintre cele mai performate sisteme de recuperare din Bucuresti, avand o echipa de kinetoterapeuti foarte experimentata, avand o experienta de peste 15 ani. Echipa noastra medicala a lucrat cu nenumarati sportivi de performanta, ajutandu-i sa revina in sportul care i-a consacrat, fiind foarte apreciata de catre echipa nationala de rugby a Romaniei, de echipa de rugby CSA Steaua Bucuresti, de sportivii de la Absoluto, dar si de multi altii.

Centrokinetic e locul in care vei gasi raspunsuri si solutii clare pentru problemele tale de motricitate. Clinica dedicata afectiunilor osteoarticulare e impartita in urmatoarele departamente specializate:

  • Ortopedie, departament compus dintr-o echipa de medici ortopezi extrem de experimentata, condusa de Dr. Andrei Ioan Bogdan, medic primar in ortopedie-traumatologie, cu activitate chirurgicala la  Spitalul de Ortopedie Medlife, specializat in traumatologia sportiva si in chirurgia gleznei si a piciorului.
  • Ortopedie pediatrica, unde sunt tratate afectiunile sportive ale copiilor (leziuni ligamentare si de menisc), deformarile coloanei (scolioza, cifoza, hiperlordoza) si cele ale picioarelor (hallux valgus, hallux rigidus, picior var equin, picior plat valg, picior cav).
  • Neurologie,  ce dispune de un departament ultraperformant, unde sunt efectuate consultatii, electroencefalograme (EEG)si electromiografii (EMG). 
  • Recuperare medicala pentru adulti si copii, departament specializat in recuperarea sportivilor de performanta, in afectiunile coloanei vertebrale, in recuperarea copiilor cu afectiuni neurologice si traumatice. Experienta noastra este extrem de bogata, tratand peste 5000 de sportivi de performanta.
  • Imagistica medicala, clinica fiind dotata cu ecograf si RMN, aparate performante dedicate afectiunilor musculoscheletale, si completata de o echipa experimentata de radiologi: Dr. Sorin Ghiea si Dr. Cosmin Pantu, specializati in imagistica musculo-scheletala.

Afla noutatile urmarind conturile de Facebook si YouTube ale clinicii Centrokinetic.



POTI FACE AICI O PROGRAMARE pentru consultatie, pentru RMN sau pentru recuperare medicala.  La Centrokinetic, cei mai buni medici si terapeuti iti stau la dispozitie pentru orice problema articulara sau musculo-scheletala, de la consultatia initiala si investigatii complete in cadrul clinicii, pana la tratament si recuperare medicala completa in afectiuni de coloana, traumatice sau post chirurgicale.
programare

PROGRAMEAZA-TE PENTRU O CONSULTATIE

Pentru ca orice tratament in clinica noastra este bazat pe un diagnostic si se face sub urmarire medicala, pentru evaluarea permanenta a evolutiei.
 
INFO: Clinica Centrokinetic nu colaboreaza cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

PROGRAMEAZA-TE
Programeaza-te aici