•  

Protocol de recuperare in epicondilita laterala (cotul tenismenului)

Multi jucatori de tenis dezvolta dureri la nivelul epicondilului lateral al cotului. Aceasta forma de tendinita se numeste epicondilita laterala sau “cotul tenismenului”.

Epicondilita laterala este o leziune de suprasolicitare a tendoanelor extensorilor pumnului, care se insereaza la nivelul cotului. Gesturile de apucare repetitive pot provoca leziuni de tesut la nivelul joctiunii muschi-tendon, provocand astfel inflamatia tendonului. Astfel, vor aparea dureri la nivelul cotului, in partea laterala a acestuia.

Cauze

  • Slabiciune musculara
  • Suprasolicitare
  • Miscari de apucare in timpul flexiei/extensiei pumnului
  • Echipament neadecvat
  • Rachete/unelte care sunt mult prea grele sau neechilibrate
  • Tehnica de joc improprie

Tratament

Repaos. Trebuie sa opriti temporar factorii de agravare a simptomatologiei. O perioada de repaus este foarte importanta pentru a-i acorda leziunii un timp de vindecare. Nu veti face decat sa va inrautatiti conditia care veti continua activitatea care va provoaca dureri. Evitati sa ridicati sau sa carati diverse obiecte.

Gheata. Aplicati gheata la nivelul cotului de 3 ori, timp de 20-30 minute sau pentru 20 minute la sfarsicul unei activitati care solicita bratul. Protejati-va pielea prin aplicarea unui prosop intre punga de gheata si piele.
Stretching. Streching-ul va preveni redoarea, contribuind la flexibilitatea muschilor si micsorand tesutul cicatriceal.

Kinetoterapie. Exercitii de intarire a muschilor antebratului pot incepe imediat ce durerea a disparut. Intarirea musculara va proteja tendonul lezat si va preveni reaparitia leziunii.

Medicatie. Frecvent, medicatia antiinflamatorie poate ajuta in reducerea durerii. Cortizonul probabil ca va reduce durerea pentru cateva luni dar nu va modifica perioada de recuperare necesara tendonutul sa se vindere.

Orteza. O orteza de contra-forta reprezinta o banda elastica ce se poarta la 1 sau 2 cm sub nivelul cotului. Acest tip de orteza ofera compresiune la nivelul muschilor antebratului, micsorand astfel forta pe care tendoanele o transmit tendoanelor. La inceput, orteza trebuie purtata in permanenta, dar pe masura ce durerea scade in intensitate, aceasta va fi necesara doar in timpul activitatilor care genereaza stress pe membrul lezat.

Tratament chirurgical. Interventia chirurgicala este rar necesare dar este cateodata utila pentru a corecta tendinite recurente sau cornice.

Protocol de recuperare

Exercitii de stretching si intarire a musculaturii care se ataseaza pe tendonul lezat vor ajuta in procesul de vindecare. Streching-ul si exercitiile trebuie evitate daca provoaca durere. Urmatoarele exercitii pot fi executate la fiecare 2 zile pana cand simptomele se potolesc. Continuati sa executati exercitiile ca o forma de incalzire inainte de a juca tenis, golf sau alte sporturi care implica activitati de apucare.

Extensia pumnului cu rezistenta
Cu o banda infasurata in jurul pumnului si cu partea opusa securizata sub picior, orientati-va palma in jos si indoiti pumnul si mana in sus cat de mult puteti. Repetati miscarea de 10-20 de ori, de 2 ori pe zi. Acest exercitiu poate fi, de asemenea, realizat cu ajutorul unei gantere.

Flexia pumnului cu rezistenta
Cu o banda infasurata in jurul pumnului si cu partea opusa securizata sub picior, orientati-va palma in sus si indoiti pumnul si mana in sus cat de mult puteti. Repetati miscarea de 10-20 de ori, de 2 ori pe zi. Acest exercitiu poate fi, de asemenea, realizat cu ajutorul unei gantere.

Pronatia/supinatia antebratului cu rezistenta
Cu o gantera in mana si cu antebratul pe coapsa, executati miscari usoare de pronatie/supinatie a antebratului. Asigurati-va ca doar antebratul se misca si cotul este fix. Repetati de 10-20 de ori, de 2 ori pe zi.

Streching-ul flexorilor pumnului
Cu cotul intins, pumnul si palma trebuie sa fie orientate in sus. Prindeti-va mana la nivelul degetelor si intindeti-va pumnul inapoi, pana cand simtiti un stretch la nivelul antebratului. Pastrati aceasta pozitie pentru 15 secunde, repetati de 3-5 ori, de 2-3 ori pe zi.

Streching-ul extensorilor pumnului
Cu cotul intins, pumnul sip alma trebuie sa fie orientate in jos. Apasati pe palma pana cand simtiti un stretch la nivelul muschilor antebratului. Pastrati aceasta pozitie pentru 15 secunde, repetati de 3-5 ori, de 2-3 ori pe zi.

Clinica Centrokinetic dispune de unul dintre cele mai performate sisteme de recuperare din Bucuresti, avand o echipa de kinetoterapeuti foarte experimentata, condusa de catre kt. Alin Voica, supraspecializat in traumatologie sportiva, avand o experienta de peste 15 ani. Alin a lucrat cu nenumarati sportivi de performanta, ajutandu-i sa revina in sportul care i-a consacrat, fiind foarte apreciat de catre echipa nationala de rugby a Romaniei, de echipa de rugby CSA Steaua Bucuresti, de sportivii de la Absoluto, dar si de multi altii.

Echipa noastra este antrenata permanent de catre Kt. Christos Poulis, cu o experienta de 16 ani, licentiat in recuperare la facultatea din Liverpool 2001, master in NY in kinetoterapie sportiva 2003, preparator fizic a numeroase echipe de club si nationale de baschet printre care: nationala de baschet a Greciei, a Romaniei, echipele de club Panathinaikos Atena, AEK Atena, CSM Bucuresti. Christos este specializat in numeroase tehnici de recuperare, implementate in clinica noastra, printre care amintim: dynamic taping, manual therapy, ART active release technique, Graston technique, Kinesio Tape, IASTM, Leuko Tape.

Clinica dispune de 4 departamente supraspecializate in: kinetoterapie, fizioterapia postraumatica si postoperatorie, afectiunile coloanei, in afectiunile pediatrice.
programare

PROGRAMEAZA-TE PENTRU O CONSULTATIE

Pentru ca orice tratament in clinica noastra este bazat pe un diagnostic si se face sub urmarire medicala, pentru evaluarea permanenta a evolutiei.
 
INFO: Clinica Centrokinetic nu colaboreaza cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

PROGRAMEAZA-TE

PROGRAMEAZA-TE
LA O CONSULTATIE


MAI DEPARTE