•  

Protocol de recuperare in tendinita achileana

Tendinita achileana este inflamatia tendonului lui Achile, localizat in partea posterioara a gambei si gleznei. Tendonul lui Ahile este cel mai puternic si cel mai mare tendonului din organism. Prin contractia lui se produce flexia plantara a piciorului, deci este foarte important in timpul mersului si mai ales alergatului.

Cei care practica sporturi care implica schimbari bruste de directie, porniri si opriri repetate, au un risc mai mare de a dezvolta tendinita achileana. Aceste sporturi includ tenis, squash, fotbal si baschet. Terenul accidentat, incaltamintea neadecvata, pregatirea/incalzirea superficiala si antrenamentul incorect pot determina aparitia acestei tendinite. Un singur incident poate provoca o inflamatie sau, mai frecvent, miscarile stresante, de amplitudine mai mare decat cea fiziologica pot duce la tendinita. Leziunile apar, mai frecvent, dupa o perioada de inactivitate, atunci când tendonul este rigid si inflexibil.

Femeile care frecvent poarta pantofi cu toc înalt sunt, de asemenea, predispuse sa dezvolte o tendinita, pentru ca tocul inalt are de fapt efectul de scurtare a tendonului lui Ahile. Aceasta inseamna ca, atunci cand poarta pantofi cu toc mai plat, tendonul este intins, suprasolicitat si in felul acesta apar inflamatia si durerea. Persoanele sedentare care se apuca de un sport cu risc crescut, sau incep brusc activitatea fizica intensa sunt, de asemenea, predispuse sa dezvolte o tendinita achileana.

Simptome

Durerea debuteaza gradual si se resimte la nivelul zonei posterioare a gleznei sau gambei. Daca este lasata netratata, iar activitatea care a cauzat durerea este continuata, atunci simptomele se accentueaza.
Simptome concrete:
  • durere în zona lui Ahile în timpul sau dupa activitate fizica, ulterior durerea apare in repaus, este continua si foarte intensa
  • umflaturi în jurul tendonului
  • durere atunci când megeti pe jos sau alergati, mai ales pe un teren ascendent, in panta.
  • rigiditate si durere, atunci cand se întinde tendonul
  • rigiditate matinala marcata

Tratament

Cele mai bune optiuni de tratament vor fi determinate de gradul de severitate al tendinitei. In multe cazuri, un tratament simplu, efectuat la domiciliu poate inlatura problema, iar in cazurile mai severe sau lunga durata, este nevoie de tratament de specialitate. Daca durerea persista dupa cateva zile de tratament conservator, cereti sfatul medicului pentru a evita un prejudiciu mai serios.

Repausul fizic este cea mai importanta masura de tratament pentru tendinita. A continua activitatea folosind tendonul inflamat poate duce la agravarea problemei.

Kinetoterapia se incepe dupa perioada de repaus de 24 - 48 de ore, prin miscari de flexie si extensie la nivelul gleznei, pentru a intinde tendonul achilean. Nu va recomandam repausul mai mare 48 de ore, pentru a evita retractiile si atrofiile musculare, redoarea articulara.

Tratamentul R.I.C.E. – odihna, izolarea, comprimare (fasa elastica), elevatie (piciorul trebuie ridicat). Glezna trebuie bandajata cu o fasa elastica, nu foarte strans, peste care se aplica gheata 3-4 zile.

Anti-inflamatoarele ajuta la reducerea inflamatiei, durerii si edemului local. Va recomandam 1 tableta de Arcoxia / Voltaren / Movalis dimineata dupa ce luati micul dejun.

Fizioterapia si infiltratiile locale cu Kenalog: au efect rapid, scurtand foarte mult perioada de recuperare. Infiltratiile se efectueaza impreuna cu un anestezic local.

Alte metode de tratament, cum ar fi: imobilizarea gipsata, pot fi necesare in cazurile mai severe sau recurente, sau chiar o interventie chirurgicala pentru a repara un tendon deteriorat, in ultima instanta. Aceste tratamente vor însemna o recuperare mai lunga.

Exercitii

Toate exercitiile trebuie efectuate fara durere sau streching excesiv la nivelul zonei accidentate. Urmatoarele exercitii cu Theraband pot fi efectuate o data sau de doua ori pe zi, sub atenta monitorizare a kinetoterapeutului dumneavoastra.

Flexia plantara
Cu benzi elastice ancorate in jurul piciorului, executati o miscare similara celei de apasare a pedalei de acceleratie. Repetati de 30 de ori.

Dorsiflexia gleznei

Cu ajutorul benzilor elastice ancorate de un obiect dur, retrageti-ve degetele spre genunchi, repetand miscarea de 30 de ori.

Eversiunea gleznei
Cu benzi elastice ancorate in jurul picioarelor, miscati-va piciorul accidentat in exterior. Repetati de 30 de ori.

Inversiunea gleznei
Incrucisati-va picioarele, cu piciorul sanatos dedesubt, dupa care, cu ajutorul benzilor elastice, miscati-va glezna spre interior, repetand aceasta miscare de 30 de ori.

Program de streching si intarire
Puteti avansa la urmatorul program de streching dupa 2-3 saptamani, daca nu mai resimtiti dureri.Puteti efectua zilnic aceste exercitii, cel mai favorabil moment pentru streching fiind la sfarsitul perioadei de exercitii descris mai sus.

Streching al gambei
Mentineti calcaiul drept pe podea, genunchiul fiind in extensie mxima. Aplecati-va inainte la nivelul coapselor, mainile sustinand greutatea dumneavoastra. Atunci cand simtiti o intindere usoara la nivelul portiunii posterioare a gambei si a genunchiului, mentineti aceasta pozitie pentru 15-20 secunde, timp de 3-5 repetari.

Streching pe placa de inclinare
Ca o alternativa la strechingul gambei, folositi o placa de lemn pe care o veti pozitiona pe o carte pentru a rezulta un unghi de 15-20 de grade. Stati cu spatele lipit pe peretele, cu genunchii in extensie, si mentineti o intindere usoara la nivelul gambei pentru 10-15 minute.

Streching in dorsiflexie
Stand in picioare cu ambii genunchi indoiti si cu piciorul suferind in fata, aplecati-va usor inainte, indoind genunchii si mentinand calcaiul si piciorul pe planul podelei. Streching-ul va fi resimtit la nivelul gleznei, in apropierea calcaiului sau in fata acesteia. Mentineti pozitia pentru 15-20 secunde si repetati de 15-20 ori.

Ridicari pe varfuri
Stati cu fata la o masa, avand mainile pe aceasta pentru echilibru si suport. Genunchii vor fi in extensie maxima. Contractati cvadricepsul si mentineti genunchiul in extensie maxima. Ridicati-va pe varfuri, mentinand in acelasi timp genunchii in extensie maxima. Mentineti aceasta pozitie pentru o secunda, apoi reveniti la pozitia de start. Repetati de 20-30 de ori. Dupa o luna, va puteti ridica pe degetele ambelor picioare si reveni la pozitia de start doar cu picorul accidentat. La 5-7 luni, intariti-va musculatura astfel incat sa va ridicati doar pe piciorul accidentat.

Echilibrul intr-un singur picior
Incercati sa va mentineti echilibrul doar in piciorul accidentat. Atunci cand va puteti mentine echilibrul fara probleme, puteti efectua acest exercitiu cu ochii inchisi sau in timp ce kinetoterapeutul va arunca o minge. Executati acest exercitiu pentru 5 minute.

Clinica Centrokinetic dispune de unul dintre cele mai performate sisteme de recuperare din Bucuresti, avand o echipa de kinetoterapeuti foarte experimentata, condusa de catre kt. Alin Voica, supraspecializat in traumatologie sportiva, avand o experienta de peste 15 ani. Alin a lucrat cu nenumarati sportivi de performanta, ajutandu-i sa revina in sportul care i-a consacrat, fiind foarte apreciat de catre echipa nationala de rugby a Romaniei, de echipa de rugby CSA Steaua Bucuresti, de sportivii de la Absoluto, dar si de multi altii.

Echipa noastra este antrenata permanent de catre Kt. Christos Poulis, cu o experienta de 16 ani, licentiat in recuperare la facultatea din Liverpool 2001, master in NY in kinetoterapie sportiva 2003, preparator fizic a numeroase echipe de club si nationale de baschet printre care: nationala de baschet a Greciei, a Romaniei, echipele de club Panathinaikos Atena, AEK Atena, CSM Bucuresti. Christos este specializat in numeroase tehnici de recuperare, implementate in clinica noastra, printre care amintim: dynamic taping, manual therapy, ART active release technique, Graston technique, Kinesio Tape, IASTM, Leuko Tape.

Clinica dispune de 4 departamente supraspecializate in: kinetoterapie, fizioterapia postraumatica si postoperatorie, afectiunile coloanei, in afectiunile pediatrice.
programare

PROGRAMEAZA-TE PENTRU O CONSULTATIE

Pentru ca orice tratament in clinica noastra este bazat pe un diagnostic si se face sub urmarire medicala, pentru evaluarea permanenta a evolutiei.
 
INFO: Clinica Centrokinetic nu colaboreaza cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

PROGRAMEAZA-TE

PROGRAMEAZA-TE
LA O CONSULTATIE


MAI DEPARTE